onsdag 9. juni 2010

På gyngende hyllegrunn


Hmmm....Det er eksperimentelle tider hos Emmeline. Jeg har fått det for meg at jeg skal ha et mer minimalistisk uttrykk i spisestuen. I den anledning har jeg satt opp en ganske gigantisk hylle fra Ikea. (1,20 cm lang for å være nøyaktig) -og det er vel det minst minimalistiske jeg har sett i hele mitt liv. Det er faktisk så maksimalistisk som det kan få blitt.


Det er ingen hemmelighet at Emmeline liker hyller. Da kan man endre utrykk ved hjelp av ulike stilleben, men jeg hadde vel ikke akkurat tenkt over hvor mye man må stille ut for å dekorere en SÅ stor hylle.


Sølv er jo på vei "ut" av trendbildet-og mitt skulle definitivt vært pusset, men jeg måtte bare prøve hvordan det ble. Dermed har jeg samlet rubbel og bit, med vanlig sølv og fattigmann i skjønn forening. Du snakker meg om minimalistisk...! Dette er nok ikke en varig løsning--men siden fotoapparatet er tom for batteri og lysforholdene vanskelige, får det duge for i dag:) I'll be back!




26 kommentarer:

Asbjørg sa...

Nei,ikke så enkelt å "kle" en såpass lang hylle,men jeg syns nå faktisk at du kom ganske godt ut av det!
Jeg håper inderlig at ikke sølv blir helt avlegs så fort,jeg bare eeelsker det!!
Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Stilig Emmeline. Jeg gleder meg til å se hele spisestuen med hyllen i bakgrunnen og det nye speilet??? For jeg husker vel riktig, du skulle ha et nytt speil i sølv? Men har du kommet i gang med maling og omtrekking av stoler, for det må jo være litt av en jobb. Klem fra Kathrine N

Emmeline sa...

Hei Kathrine:) Du husker veldig godt--men så møtte jeg jo deg da jeg var på jakt etter det sølvspeilet også, og JADA jeg har funnet det og det er stort. Derfor måtte jeg ha en stor hylle også. Har ikke kommet i gang med malingen av møblene heller. Tror jeg venter til Emmelinemannen virker motivert til det, og det er nok ikke i dag iallefall:)
HEi Asbjørg: Tusen takk for hilsen, jeg syns også at sølv er litt pent til hvitt så jeg beholder mitt litt til;)

Beate i Husets Hjerte sa...

Jeg synes det ble utrolig stilig og gjennomført jeg. Var akkurat inne på IKEA.com og bestemte meg for å kjøpe samme hylle, og så ser jeg at du har den. Da fikk jeg jo se den live da!! Jeg hadde tenkt 3 stykker av den samme under hverandre. Kan kanskje bli litt voldsomt det da eller? hm.... Ha en fin kveld! (er jo også litt spent på hvordan det går med gulvet ditt..hihi..)

Hilde Heimdal sa...

Hehe ikke lett du :o)

Men det ble jo bare kjeeempestiilig da !

Hadde jeg skullet ha så mye på en hylle hadde det abre sett ut som en skrotehaug, så dette kunne du alstå :)!!

Snertne sneller og små nøster sa...

Du får satse på minimalistisk maksimalisme da sjø ;-) Syns det ble ganske så fint jeg :-) Jeg har aldri fått sølvet ut av skapet jeg, men syns det er fint å se på hos andre...

Ha en fin kveld og klem fra Siv

Hegeslilleboble sa...

Synes det ble kjempebra:)

hvorfor ikke... sa...

Ja, det syntes jeg, også! Veldig fint ble det! Jeg syntes nå sølv og fattigmanns sølv i skjønn forening, er et vakkert skue...det blir vel kanskje aldri helt ut, selv om det kommer nye trender til. Sølv er jo arvegods, også. Men mye av det billigproduserte fattigmanns sølvet er ikke så fint...Gleder meg til å se oppussingens arbeidet deres ferdig!

Den gangstien på gulvet...hm! Skal du male matte eller?
Lykke til videre!

Fjordlykke sa...

Sukk tenker jeg når jeg ser den flott hyllen din! Jeg tør ikke henge opp hyller pga de ekstremt sarte gipsveggene her i huset. Det ender alltid med at hyllen kommer sigende ut, og veggen står igjen med store kraterhull... Derfor er det stor lykke for meg at vi har solide rundtømmervegger i hytten vår. Koser meg med hyller der:)

Klem:)

Line sa...

Jeg digger den skjønne foreningen din!! Kjempefin stylet hylle :) Men så er jeg også veldig glad i sølv..og absolutt ikke klar for at det er på vei ut.. hihi

helen og gutta sa...

jeg synes det ble kjempestilig med sammensetning av pynt på den store hyllen din. var ellers ikke klar over at sølv var på vei ut, hva er på vei inn da??? uansett, jeg elsker sølv og tror ikke den blir bytttet ut med det første men akkurat det har jeg sagt en gang for mye iflg min kjære mann hihihi

Emmeline sa...

Er ikke sølv ut og sink "in"??? Det var iallefall det jeg hadde trodd;)
Uansett stor jo sølvet der enda... Venter på at jeg skal ribbe en syrin nede i veien og lage en ny dekor med den, men det får bli i morgen;)

Tusen takk for koselige hilsener fra alle, dere er bare helt super.

Den gode feen sa...

Hei og takk for sist kjekke du. Når det er snakk om kva som er på veg ut og inn så må eg jo berre kaste meg inn i dikusjonen, he he. Sølv er allerede ute, det er ikkje berre på veg ut. Men det betyr jo ikkje at det ikkje er fint, og ein kan framleis ha hyllemeter etter hyllemeter med sølvstakar om ein vil. Minimalistisk blir det kanskje ikkje, men kva gjer det ;)

Spør du meg så er nå sink også ute... Det som er inne når det gjeld lysestakar og slikt er stakar i porselen eller glass i reine klare fargar, Denne staken her er jo megapoppis: http://www.bonyttbutikken.no/epages/bonyttbutikken.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/bonyttbutikken/Products/5092

Jeppsideppsi, det var litt om mi meining og det eg trur er inne og ute ;) Ellers skamgledar eg meg til å sjå det heile i skjønn forening når du er ferdig. Hylla di er knallfin og koseleg. Ha ei god natt kjøre deg. Diger klem frå Linda

Anonym sa...

Uansett, Emmeline, dette er helt lekkert! Og jeg håper at jeg fortsetter å like fattigmannssølv for nå har jeg skaffet meg så mye av det:)

-Dina

Rosana sa...

I love all the colours in your beautiful blog!!
Kisses from Spain!

Tanja sa...

Så lekkert med hylla og sølpynten du hadde dandert så flott til. :) Gleder meg til fortsettelsen!

Ramme Alvor sa...

FInt syns no eg om da e om det no er på veg ut eller inn...berre det ikkje dett ned..

Ha ein fin kveld!

Emmeline sa...

*koser meg godt med feens trendbetraktninger, som alltid er svært presise. (Den duplo vasen kommer likevel ikke på hyllen her)

*ler enda mer av Ramme Alvor sine alvorsord;)

frøken olsens drømmer sa...

Hyllen ble kjempe fin denog bildene var fine de,kjempe fine;)))
ønsker deg en deilig rest av uken både deg og sjokolade mannen din ;)))
klem fra meg her i sør

Line fra huset på landet sa...

Jeg synes dette var veldig fint jeg Emmeline! Jeg digger symmetri, og måten du har satt tingene på her,ga meg en god følelse . Hehehe.
Sølv ut ja..vel, jeg kommer til å bruke det likvel;)

Nei, vet du..dette kan du veldig godt gå for. Kjempefint!!

God klem fra Line

trine sa...

Overdådig minimalistisk kan du jo kalle den stilen :)
Synes det var lekkert jeg.
Ha en flott dag
Trine

Den gode feen sa...

He he Emmeline, aldri sei aldri. Du som lo av Tolix-stolen min, hi hi ;) Og porselenshunden min ;) Den har enno ikkje fått sin renessansse uti det store interiørriket, men berre vent ;) Søren at eg ikkje gav deg den hunden i bursdagsgave når du var her. Det irriterer meg grønn at eg gløymte fikse gåve til deg, og nå kjem eg altså på at den vesle skjønne hunden som ventar så tolmodig på å bli poppis igjen, hadde vore fullstendig perfekt. Eller? He he, ha ein formidabelt strålandes dag. I love you :)

Lisbeth sa...

Lækkert Emmeline...!

Hylden med pynt er bare så flot,det ser godt ud med sølvet upusset,mere antikt..:-)
Ingen trend kan få mig til at lægge mit sølv væk, ihvertfald ikke før jeg selv bliver lej af det.
Og ingen ny trend vil få mig til at købe den stygge lysestage som Feen viser heller..:-)

Det er det samme med mine madonnaer, jeg skal nok selv bestemme om de er in eller ej..!
Nej kør du din Emmelinestil den er der mange der efterligner og elsker.
Jeg er sikker på at mange der ser dine billeder af hylden finder sølvet frem igen..:-o)

Hej fra Lisbeth

Monica sa...

Hei på deg.

På vei inn eller på vei ut... spiller ingen rolle, sølv er vakkert, i alle fall i mine øyne.

Må si at jeg gleder meg...., antar at Emmeline vil style hyllen sin flittig i fremtidige innlegg ;)

Ønsker deg en strålende kveld.

Fru Larsen sa...

Det er skønt med hylder, man kan dekorere den på mange måder, alt efter stemning og årstider. IKEA hylderne er et hit. Fortsat god dag til dig:))

Åse sa...

Kuul hylle. Jeg liker også fortsatt "fattigmannssølv" så mitt blir stående en stund til.

Kjerringråd for den som ikke liker å pusse sølv (som meg). Masse varmt vann i vasken, legg i et stykke aluminiumsfolie, en dæsj zalo og en dæsj salmiakk. La sølvet ligge noen minutter, skyll av med vann og tørk av. Jeg bruker dette på søvltøy smykker og bunadsølv.

Related Posts with Thumbnails