torsdag 24. juni 2010

Toeggede tvillinger


Jeg skrev for noen dager siden om teppene på Kid. At de minnet mistenkelig på teppene som jeg kjøpte hos GreenGate i fjor. Så oppdaget jeg at Kid også har kommet med en fillerye i denne kolleksjonen. Derfor må jeg bare si: Hvis ikke DETTE er kopiering, da er ingenting kopiering....! 


Teppene på bildet over kommer fra GreenGate i fjor, og teppene på bildet under kommer fra Kid i går:


Greengate er litt rausere med floraen sin, men ellers er de to nesten som toeggede tvilinger, ikke identiske -men med en ganske høy søskenlikhet. Jeg tviler på at Kid sin designer har kommet på dette selv. Jeg tipper at designeren har sett litt på fjorårets trender, og laget et teppe som ligger så tett opptil orginalen som mulig.

Så nå er altså Emmeline eier av to GreenGate tvillinger samt deres to litt rimelige brødre, og jeg tenker i mitt stille sinn at jeg er glad at det ikke er jeg som jobber som designer i denne bransjen. Er SNARLIG tilbake-for jeg er nemlig nyfødt Kitchen Aid eier *en lykkelig sådan:) SEE U SOON!


25 kommentarer:

Bravo sa...

Gratulerer med KA!!

Guttemamma sa...

Oj,dette var vel snarere eneggede med LITT personlighetsforskjeller...ikke rart om det KOKER litt hos enkelte nå..
Grattis med kjøkkenmaskina!!
Klem fra Anette

Anonym sa...

De var ganske like, ja! Greengate sin hakket finere, det skal de ha!
Men kanskje jeg kjøper Kid sin....de var jo fine!

Klem Kristine

Beth sa...

Ja, ja, kopiering eller ikke...
Mattene var superfine de og kopiering av merkevarer har vi hatt i alle år.
Da kan folk velge enten de ønsker orginalen eller kanskje en noe rimligere kopi!
Jeg velger helst den rimelige kopien, for jeg er slett ikke så opptatt av merkevarer. Da betaler vi ALT for mye for merket, noe som er helt unødvendig syntes jeg!
Spiller da ingen rolle enten det står Green Gate eller Kid på mattene bare du liker det du har kjøpt?

Klem Beth...

Linda sa...

Omtrent prikk like jah!
Kid sine var dog finest da - GreenGate var litt overkill med litt for mange roser.

Roka Design sa...

Heisann:)

Rart at enkelte kjeder tør å gi seg ut på slike "ferder" sier bare jeg...smålig er det:)
Ha en fin kveld:)
Klem fra Kari

Moski sa...

Ja, særlig likere blir det ikke. Tilog med fargene ser helt like ut.Synd at Kid ikke kan lage sin egen vri på tingene. Det hadde de sikkert klart helt fint. Synd for Greengate, heldig for kundenen.

Anonym sa...

Jeg tror egentlig ikke du har et stille sinn, Emmeline! Og takk og pris for det, jeg storkoser meg med bloggen din:) Keep up the good work!!!

Stor klem fra Ruth

kallemillelente sa...

Det var de teppene jeg refererte til:) Ikke rart jeg sa fem ganger til dama i butikken at det VAR greengate:)

Men nå skal jeg ikke ha mer av disse mattene i hus. For jeg ser jo at de ikke er helt praktiske når vi har plen og to små barn som stort sett aldri bruker sko:)

Tracy sa...

Gorgeous rugs! I wish we had Greengate here in the USA.

sylvia sa...

hei.
ja kjøpte et sånt teppe jeg å i går,vakre de å.men sikkert kopi ,men for meg gjør det ikke no,de er vakre.
har mitt på badet,ble så fiint atte..ler..
ønsker deg en herlig kveld,
klem fra sylvia

Hilsen fra landet sa...

Lurer på om jeg er hjernevasket, for GG er da mye finere? Eller?

Kristine sa...

det er ikke bare Kid som driver med sånn! har sett veldig mange ting på kremmerhuset som er veldig like ting som Lene Bjerre hadde i kolleksjonen sin året før! du skjønner at designerne går tom for ider og da kopierer de gode og fine ting! sinnssykt dårlig, spør du meg!

ENGEL sa...

kopiering foregår jo hele tiden,men dette var jammen nesten utrolig;)Søte var de,fikk lyst på to til badet...
Ha en superduper kveld!

Cecilies Lykke sa...

Jeg syntes det er supert jeg, billig og lett tilgjengelig. Må si jeg liker Kid, kopi eller ikke. Skal sies at Green Gates matter var hakket finere, men men :-) Cecilie

Jannicke sa...

Mistenkelig... hmmmm. Enig i dine vurderinger her, ja :o)

...du, ellers må jeg si at det var kjekt å se deg i real life i dag... jeg var nok litt opptatt av det tekniske i handelen denne gangen.. hehe. Har litt kasseapparat-fobie.. og da blir jeg veldig konsentrert når det kommer til den slags :o) Men gleder meg til å slå av en prat med deg en annen gang på Berthas :o)

Fin kveld til deg! Gleder meg til å se Kitchen Aid maskinene. Ønsker meg veldig en jeg og(kremfarget).
Ps : Hadde vært kjekt med en vurdering av maskinen etter at du ar prøvd den ut til diverse :o)

Sandoren og Blåsten sa...

Kult at du har fokus på dette Emmeline!

Synes nok GG sine tepper er klart finere, men siden ingen forhandeler GG her jeg bor, så er det KID sine et godt alternativ. Takk for tipset!

Hilsen Gry K

ANETTESHUS.COM sa...

Så enig med deg; dine "bildebevis" levner jo ingen tvil - dette er REN kopiering! Litt "dårlig stil" av Kid, spør du meg ...

Ha en fortsatt fin sommer, C!!

Klem klem
Anette:)

Line fra huset på landet sa...

Kjempefine tepper uansett :))
Må vel si meg enig i at dette må være kopiering ja. Hehe.
God klem fra Line

Anonym sa...

Apropos GG mattene: kjøpte en i fjor, men oppdaget at den ikke kunne støvsuges pga trådene da ble dratt ut. Litt upraktisk altså! Noen andre som IKKE har hatt den erfaringen?

Anonym sa...

de er forsåvidt fine, minner om oldemor sin badeinnredning, mangler bare en slik dorulldukke på toalettet.. hehe grattis med ny kitchen aid! Jeg ville hatt en lilla! Kjempefin blogg! Trinetannpine.

Catje sa...

Jeg røk på et slikt teppe på KID i går, gitt. Skal med på hytta i dag. Ble en liten matte også i rosa. Har ikke turt å vise den til Sambo ennå, han får vel overdose av rosa roser.. Men men :) Jeg har ikke noe forhold til GG, så det plager meg ikke at det er en kopi. Men som nevnt av andre, slikt gjør jo alle, klesforretninger også.

Liker forresten bloggen din kjempegodt. Har nettopp oppdaget den, men så har jeg ikke vært her i blogglandia så lenge heller.

atinybitofheaven sa...

heheh...

innom for å ønske deg en herlig helg:) gode klemmer

Hilde sa...

Må si at jeg at jeg er så enig med deg, - selvfølgelig er dette kopiering, og jeg må også si at uansett hva man oppnår, -også at det er fordel for de som ikke har råd til/ønsker å kjøpe originalen, så er dette fantasiløst! Det er mye mer interessant når produsenter tør å gå egne veier, det er sånn vi kommer oss videre! - -uavhengig av pris og merke!

Du har forresten en flott og morsom blogg!

Min stil sa...

Ja, det der var nå soleklar kopiering, men fiiine var de. Må ta meg en tur innom KID tenker jeg. De er sikkert de rimeligste.
Ha en strålende helg.
:)Susanne

Related Posts with Thumbnails