lørdag 19. juni 2010

Hvit eller isblå --eller rød...???


Det er endelig tid for den store dagen. Da Emmeline skal få sin egen Kitchen Aid. Emmeline har sett på den mange ganger. Om og om igjen. Fordi den er så dyr. Fordi pengene alltid går til noe annet. Til tannlege, til sydentur, til bremser på bilen, til dill og til dall. Derfor har Emmeline bare tittet uten å kjøpe.

Bildet er hentet fra Jordgubbar med Mjølk

-og nå er det valgets kval. Skal man ta HVIT-som går til alt. -Som er veldig nøytralt og kjedelig, men samtidig SAFE? -eller skal man følge hjertebankfølelsen og gå for isblå? Både Kardemomme og Den gode Feen har jo isblå Kitchen Aid og de er fiin fiiiiin....

Bildet er hentet fra Den gode feen.

Når Emmeline står i butikken liker hun godt rød maskin også..Men blir det ikke jul året rundt da kanskje?
Hva ville du ha valgt?  


82 kommentarer:

Anette sa...

Den blå er helt deg! (uten at jeg kjenner deg da...) :) Hvis ikke det finnes med rosemønster da... Artig å lese bloggen din!

Unknown sa...

Den blå er sinnsykt kul, men jeg hadde nok valgt den hvite. Tidløst. :)

Anonym sa...

Ja det er jo valgets kval , hadde jeg vært deg .....så hadde jeg nok valgt den blå , den er bare helt nydelig .
Om en blir litt trist å lei i løpet av vinteren ja så er det bare å ta en titt på den blåe vakre Kitchen Aiden
Lykke til med valget :-)

MissMette sa...

En slik kunne jeg også veldig godt tenke meg... Flott med farger, men jeg syns den hvite er mer tidløs, så denne ville jeg ha valgt... Ønsker deg en superfin lørdag. Klem fra Mette

Silje sa...

Her er det jul hele året, jeg gikk for RØD!

Pink lady sa...

Du må ha blå!!!

Klem Pink Lady

Engler, ull og lavendel sa...

Egentlig burde du vel hatt en blå med hvite prikker, men siden det ikke finnes, ville jeg valgt den blå hvis jeg var deg.
Magefølelsen er som oftest rett.

Ønsker deg en flott helg.

Jannicke sa...

Den blå er kul.. men tror jeg hadde gått lei den etter en stund... så jeg hadde gått for hvitt :)
Ha en fin dag!:)

beate sa...

alt for mange alternativer gitt!!!
hadde nok safet med hvit, men synes den fe-aiden er nyyyydelig også.... he, he her var det ikke mye hjelp og hente....

lykke til med valget. heldig er du i allefall som snart har en på kjøkkenbenken! for den skal vel stå fremme og ikke gjemmes?? (min kjedelige kenwood major er nemlig stuet inn i et skap....)
klem beate

Martes atelie` sa...

Blå er jo den du synes er finest virker det som. Da må det jo bli den. =)

Gro aka emrille sa...

Isblå, helt klart!
Hvit er for kjedelig på en slik dyr maskin og rød er vanskeligere å gjemme bort i interiøret om du skulle gått litt lei av fargen...

Noatunfrua sa...

Jeg hadde garantert gått for isblå! Men det er jo lett for meg å si som ikke står der med pengene i hånden... :)

Heldige deg!

christin sa...

hvit :)

His and Hers Kitchen sa...

Bare IKKE ta svart. Jeg ble overtalt av mann og svigerfamilie til å velge svart. Angre angre angre... Hvit er litt som svart - KJEDELIG! Så jeg synger med det etterhvert så store kor: Velg blå!!! :-D

Marianne sa...

Den isblå var helt suveren flott. Den hadde jeg valgt.....Hyggelig å følge bloggen din. Fortsatt god helg.
Marianne

RoseSommer sa...

Ta den hvite. Da synes sprut fra krem og kakerøre minst mulig. (Ref. tidligere kommentarer om manglende lyst til å bedrive overdreven husarbeidsaktivitet.)

Lin K sa...

Hadde jeg vært deg, ville jeg sikkert valgt den isblå. Den er bare helt nydelig på hvite kjøkken :) Den hvite synes jo nesten ikke der, og da er vel litt av poenget i å investere i en Kitchen Aid borte - er det ikke? ;)

Lykke til med valget :)

Anonym sa...

Du bør ta en rød, og male hvite prikker på! =)
Nei, seriøst. Jeg skjønner at du lider valgets kval. Jeg syns den blå er knallfin, og hadde gått for den i dag.
Eller så hadde jeg valgt den hvite, og satt på noen kule stickers, slik at jeg enkelt kunne endret utseende på den.
Eller faktisk den røde, og satt på hvite, runde stickers. Det hadde bare vært knall til deg, Emmline.

Mvh
Vibeke i Trøndelag

Danden sa...

Jeg hadde valgt den isblå - uten tvil. Litt enig med deg i at rød blir litt jul hele året. Og så blir man så veldig bundet av den fargen, synes jeg. Hvitt er jo alltid safe, som du sier selv, men litt i kjedeligste laget. Nei, isblå må det bli! :o)

Unknown sa...

Hei på du! :)
Jeg hadde garantert valgt hvit...om jeg fikk velge igjen!! ..gikk nemlig for rød den gangen jeg kjøpte for 4 år siden, og har angret i 3 år!
Lykke til med valget, og god lørdag!

Anonym sa...

Du kan jo "pimpe" kitchenaiden din her? ;) Et flammende rosemønster måtte da passe perfekt?

http://flameka.com/pictures.aspx

Moccashusblogg sa...

Hej Utrolig flott maskin og den blå fargen var jo bare helt kjempe flott. Men eg trur nok det eg hadde valgt hvit eller stål viss dei har. Da e du mer safe. det kunne jo vere du ble veldig lei av dinna blå fargen og da e du mer låst. fine blogg du har da og kjekt og lese. Klem fra Monica

Silje sa...

Jeg ville gått fr den helt nydelige blåfargen. Tror aldri jeg hadde blitt lei den jeg :)

Det var min mening.

Følg hjertet ditt! :-) Man blir somregel mest fornøyd da:)

Synes ikke rødt behøver å bety jul hele året heller jeg da, hehehe..Kommer an på hva man har av rødt ellers.

Mvh Silje

Anonym sa...

Den isblå frister:)) men jeg ahdde valgt "naturhvit"

trultemor

Anniken sa...

velg den blå:) den var finest

Unknown sa...

Den blå er jo nydelig, men tror kanskje jeg hadde gått for den hvite selv. :-)

VillaVanilje sa...

cremefarget

Thea's Mania sa...

Definitivt blå!!! Synes det vil gå til mye:)Herlig farge!

Anonym sa...

Her var mange gode forslag. Den blå så utrolig kul ut på benken og gjørs seg jo veldgi da. Lykke til så får vi vente å se hva du pryder kjøkkenbenken med. Britt Eva.

Fru Rosas Hjem sa...

Har de ikke ROSA? ..kjedelig...;)¨
Jeg får ikke lov å kjøpe meg en sånn av Mr fisherman, for han tror jeg bare vil ha den til pynt...(noe så irriterende at han har rett)

Jeg hadde gått for blå.....siden de ikke har rosa...
Rød er ikke jeg noen fan av, men du emmeline burde velge blå eller rød:))


Men litt artig med de forslagene om stickers på...få en emmeline utgave :))


Ønsker deg en strålende fin helg

masse klemmer fra Ann Elin

Lappeline ♥ sa...

Heisann !

jeg tror jeg ville tatt den isblå som er en lekker farge.

ønsker deg en fin lørdag
Klem fra Lappeline

kallemillelente sa...

blå:)

Camilla & Stig sa...

Jeg hadde definitivt valgt blå! Men det er vel fordi, jeg som deg, ELSKER lysblå farger. Det er rett og slett vakkert:)

Hem och Lycka sa...

Jag är väldigt nöjd med min som är cremefärgad, http://hemochlycka.blogspot.com/2010/03/pa-efterkalken.html

kram Mia

toneab sa...

Blå!

Blått til lyst sa...

What? Isblå!!!!!!!

Sommerhusstil sa...

Den er bare så fin :o) Jeg ønsker mig den helt vildt i lyserød der er den osse sej, ha en god weekend. Kram Betina

Torill sa...

Fotte er dei alle... men hadde nok gått for kvitt. Maskina bør vare i maaaaange år synest eg, det er ikkje sikkert fargen er like godt likt i maaange år.....

Anonym sa...

Virker som alle er ganske enig i fargen isblå, og må jo bare si meg helt enig. Den fargen er helt nydelig !!!
Nå blir det jo spennende å se hva du velger da Emmeline...
klem Laila

Ramme Alvor sa...

Emmeline er... isblå kitchen Aid.

;)

Jannickes Hjemmekos sa...

Kremhvit - lykke til.

STYLIZIMO sa...

Ønsker meg denne jeg også, og jeg kommer nok til å gå for hvit.
Jeg er typen som skifter om på farger i interiøret hele tiden, og da er det greit å ikke binde seg med en farge på dyre ting:)

Den blå passer jo utolig godt inn hos deg da...;)

klem Nina

Beth sa...

Jeg hadde helt klart valgt den røde!!!
Har selv en rød vannkoker og rød
TV-kanne stående framme på benken.
Syntes rødt tilbehør på kjøkkenet gjør det ellers lyse kjøkkenet mitt litt mer spennende...:-))

Klem Beth...

helen og gutta sa...

så heldig du er som skal kjøpe deg Kithcen Aid, den står høyt på ønskelisten, maybe one day sukk. Jeg har allerede begynnt å tenke på hvilken farge jeg skal ha men har ikke bestemt meg. Det er godt at jeg mest sannsynligvis har god tid. benytter samtidig anledningen til å se at jeg synes du har en utrolig morsom og inspirerende blogg, alltid like gøy å lese. klem Helen

Anonym sa...

Den røde hadde passet deg syns jeg,fordi du virker som en sprudlende og energisk dame. :)God helg!

Anonym sa...

Jeg har hatt den isblå i noen år (sammen som Feen) og har ikke angret en dag på det valget! Den hvite forsvinner i alt det andre hvite interiøret og den røde, ja den er jul hele året.... Den isblå er nydelig på kjøkkenet så den bør du absolutt velge Emmeline:) Man kan bare ikke bli lei av en sånn fantastisk farge!

Unknown sa...

Den blp er knallfiiin! Men den hvite er kanskje mest tidløs... nå er du veldig farge-dame, så jeg syns du skal gå for den blå jeg:))

Lykke til med valget uansett, og heldige deg!

Klem Line

ralfefarfars paradis sa...

Blå- helt klart- her er kjøkkenveggene malt med fargen isvann- så den ville følt seg hjemme hos meg- og jeg tror du er veldig glad i blått- så følg hjertet!!

Fru Rosas Hjem sa...

Hehe...hvorfor ikke ta GUL? litt annerledes valg enn de fleste andre? ;) Påske hele året må være en bra ting;))


Jeg håper de får rosa...finnes det rosa?

tülin sa...

Merhaba.

Anita sa...

Synes den isblåe var helt nyyyydelig, den hvite blir litt "borte":-)

Anonym sa...

Hviiiiit!!!! uten tvil!!
Linnea♥

Jeanette sa...

Jeg ville nok valgt den hvite, men den isblå var nyyyyydelig, så til deg må jeg si isblå. Rødt tror jeg vil bli som du sier for mye jul..
Klem J.

Bravo sa...

Jeg har rød, og også jeg angrer på det. Hvit, eller helst kremhvit synes jeg at jeg skulle hatt.
Uansett så synes jeg at magefølelsen din skal avgjøre saken.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jeg tror du kommer til å angre om du ikke kjøper den isblå...

Frydisblog sa...

Definitivt den blå =)

Bling - our elf on the shelf sa...

Jeg digger den isblå, men hadde nok gått for den hvite selv ;)

Anonym sa...

Rød ville jeg gått for. Den blåfargen er veldig 2010. Hvitt er for kjedelig, og Rødt er ... rødt. Rødt er ikke jul annet enn til jul, resten av året er den enn sprek og overraskende fargeklatt.

Laila sa...

BLÅ!

Sjuskeline sa...

Hmmmmm....... Sjuskeline ville nok valgt den røde.... men nå skal det sies at hennes apparat ville blitt nedsølt og gusjegulbrun før jul anyway.....:-/

Lykke til med valgets kvaler!

Tove `blogg verden sa...

Jeg elsker blått, så hadde gått for den ja : D
spent å se hva du velger!! Nydelig er de iallefall!!
Ha en fin kveld
klem Tove

Anonym sa...

Hei Emmeline. Jeg mener du bør velge blå:-) Blir den kjedelig kan du bare male prikker på den:-)
Ellers vil jeg bare si at jeg elsker stilen din:-)
Klem fra Janne

ANETTESHUS.COM sa...

HVIT:)

Rosa sa...

Det er ikkje tvil i sjela mi: ISBLÅ! Både for deg, og for meg, om eg nokon gong skulle skaffe meg ei slik ;)

Fruen i huset sa...

Ta den isblå...innen du skulle ønske at du hadde tatt den hvite så har du kommet opp med opptil flere gode grunner for hvorfor dere ikke kan leve uten en Kitchen Aid på hytten...og vips, så må du få en hvit også! En hjemme og en på hytten:-) Kos deg med Kitchen Aid den er bare helt uunnværlig - min er i daglig bruk:-)Klem Anne-Mai

Lille solflekk sa...

Isblå! Go for it :)

Anonym sa...

ISBLÅ..uten tvil;)

Anonym sa...

å nå ble jeg litt lei meg fordi jeg var sikker på at du hadde det, etter å ha lest spaletn i bolig pluss hvor du omtalte maskin som på en god dag såvidt skranglet sammen en vaffelrøre :|

Christine sa...

Her fikk vi hvit KitchenAid til bryllupet vårt i fjor, og jeg ELSKER den!! Baker og kokkelerer rett som det er ;) ville valgt hvit gang på gang fordi den er lekker og kan kombineres med alt. Går ikke lei da :)

Anonym sa...

Ta den blå ,og så lager du hvite prikker med vindusmaling!!!!Sånn maling du lager vindusdekorasjon med .Kjøp en hvit tube på Panduro. De prikkene kan du ta av og på etter humøret:)
randi s.

Anonym sa...

jeg har ikke denne modellen av kitchenaid maskinen - man må "rulle" bollen opp og ned - på den jeg har - jeg har en koksgrå, matt og ruglete - og den er kjempe fin - kanskje litt kjedelig, men uttrolig stilig og elegant - ja akkurat som soverommet mitt;-)
Hadde jeg vært Emeline tror jeg kanskje jeg ville ha valgt den isblå ja - og kanskje slått på stortromma og kjøpt en liten annen kitchen aid sak i rødt... ( finnes det ikke brødristere også da!??)

Kjeruben sa...

Ha ha... eg ville hatt samme problem... har tenkt på fargen såååå mange gonger... lyst på babyblå (finnes den lenger?), eller rosa.... kvit blir litt for moderne i uttrykket synest eg, men creme ville for meg vert det "safe" valget..... men kva eg ville gjort? tja... gått for ufornuftig rosa tenker eg (og angra to år etter sjølvsagt ;-D)
:o)

Marianne sa...

Hei c",) Jeg har nettopp kjøpt meg en i hvit etter laaang tenkepause. Syns ikke den er kjedelig i hvit.Den er klassisk og elegant og står til alt av farger. Du har en kjempeflott blogg og det er gøy å følge deg c",) Lykke til med valget.

Anonym sa...

Hei. Tusen takk for en flott blogg.Dagen blir ikke den samme uten.
Ser at smart club kjører tilbud på KA neste uke. Men ikke på isblå. Rød, hvit, krem, grå og sort.
4.990,-. Lykke til med valget uansett.
Hilsen Trude Helen

tonje boganes sa...

Gå for magefølelsen, mener jeg :)

Men selv tror jeg at jeg ville kjørt safe (jeg er dessuten veldig glad i hvitt, da)

Klem

Ingvilds Englehjem sa...

Jeg sto mellom den isblå og rosa når jeg skulle kjøpe min.
Bare elsker den isblå!
Men det endte med Rosa!

Den er bare helt nydelig og kan virkelig anbefales, den er litt vasnkelig å få tak i da den egentlig bare er rosa sløyfe kampanje.

Men om rosa ikke er et aternativ hadde jeg valgt isblå om jeg var deg, passer til alt det andre du har i det søte kjøkkenet ditt:)

Lykke til med valget

Keiserens nye trær sa...

Velg den isblå du. Mest sannsynlig vil ikke støvet vises like godt på den som på min hvite.

Anonym sa...

Tja, hvor lenge har du likt den isblå fargen da? jeg elsker den fargen, men har ikke gjort det bestandig så det kan jo kanskje være noe som går over...på den annen side kan man jo sette den i skapet i de periodene man er lei den B) Hvit er jo også fint!! Den røde hadde jeg ikke tatt!Den kan man nok gå fort lei!!
Ha en strålende dag :)

Randi sa...

Selvsagt må du ta den røde! Den funker sikkert like bra som de andre og i tillegg er den et BLIKKFANG! Hvite polkadots kan du enkelt lage selv v.h.a. slike små selvklebende dippedutter som man har på innsiden av kjøkkenskapdørene. Blir du lei, er de enkle å fjerne. GOOD LUCK :)

Kirsi sa...

Vet du Emmeline, jeg ville nok kjøpt den røde.... Den ville vært perfekt ved siden av Marimekko-gardinene på kjøkkenet! Jeg har Unikko i rødt, og den dype fine rødfargen kunne nok blitt enda finere ved siden av en Kitchen Aid! Men jeg har fire unger og baker 10 brød i uka, derfor har vi en Kenwood som verken er stilig eller rød, bare hvit og energisk! Men du bør nok gå for den turkise! Tenk deg den ved siden av greengate-utstyret! Sukk

Anonym sa...

Jeg hadde samme valgets kval. Gikk til slutt for isblå og er superfornøyd! Var redd jeg skulle bli lei, men etter tre år er jeg om mulig enda mer fornøyd med fargen. Min svigerinne valgte hvit og angrer på det i dag. Den ser litt kjeldig ut på et hvitt kjøkken - forsvinner på en måte.
Lykke til med beslutningen!

- og tusen takk for en strålende blogg. Følger deg hver dag!

Unknown sa...


靈骨塔糾紛
靈骨塔詐騙
債務整合
債務更生
債務人
債務清償條例
債務人不履行
生前契約
生前契約糾紛
生前契約詐欺
生前契約詐騙
負債救星
負債諮詢
卡債
卡債協商
卡債整合
卡債更生
卡債扶助
貸款
信用貸款
個人信貸
企業貸款
協商機制
汽車貸款
銀行貸款
房屋貸款

Related Posts with Thumbnails