fredag 18. juni 2010

Skriblerier i Boligpluss


De som følger med her hos meg vet at jeg har fått skrivejobb hos Boligpluss. På bussen hjem fra jobb i går møtte jeg en venninne som mente at jeg burde trykke de små kåseriene mine på bloggen også. Du kan jo bare gå inn på Boligpluss og lese der, svarte jeg, eller kjøpe bladet. Men hun mente jeg burde trykke innlegget her også. Så da trykker jeg juli-kåseriet her i dag. For din skyld Kathrine -men dette teller ikke som et vanlig innlegg- så i dag kommer jeg igjen senere SEE U:)


Da jeg var barn var sommerferie ensbetydende med å reise på hytten, og det var kjedelige greier! Så ble jeg voksen, fikk mann og barn, og jammen fikk jeg meg hytte også. Dermed var de neste tyve år med ferie i boks, og Emmelinebarnas ferieskjebne likeså. Hva skal vi med eksotiske feriemål, når vi kan kose oss med kuer og fluer helt gratis på hytten?



Det finnes mange former for hytteliv. For folk som sliter med separasjonsangst, kan det være greit å ha en hytte. Der kan den hullete lenestolen få evig liv sammen med korsstingbildene til tante Randi. Man trenger ikke lenger å kaste noe, man frakter det bare med på hytten! På gjenbrukshytten kan du treffe igjen strømpebuksen som du ikke har brukt siden 1989 og ostehøvelen som ikke lenger har håndtak!
Gjenbrukshytteliv er imidlertid ikke noe for oss som setter estetikk foran nostalgi. Da ender man opp med å bestille container, og så får gjenbruksonkel hjerteinfarkt fordi man har kastet en lampe uten ledning. Etterpå må man skrive "unnskyld!" i hytteboken, og løpe desperat rundt på Fretex for å bøte på skadene.


Nei, takke meg til en hytte helt for seg selv. Da kan man for eksempel kjøpe gulv med polkadotter som matcher kopper og puter. Nå må det jo sies at slike gulv bør kjøpes i all hemmelighet. Aller helst bør gulvet komme på plass uten at den bedre halvdel registrerer det. Klarer du det, ja da er sommerlykken komplett!


Helt til det kommer en mus og skiter i polkadottene. Bokstavelig talt! Det er til å grine av. Man kan virkelig begynne å lure på hvor dumme sånne mus egentlig er. Hvorfor flytter de inn på en helt vanlig arbeiderklassehytte, når de kan flytte inn på nabohytten som har svømmebasseng og helikopter dekk? Der kan de jo fråtse i delikatesser fra morgen til kveld! Trolig har norske mus ingen anelse om dette. De sitter bare der og gynger på en stor potet, og leser ikke BoligPluss engang.


Derfor sender jeg en oppfordring til deg som leser dette akkurat nå. Heng denne siden opp på et sted som frekventeres av norske mus. Da vil de nok skjønne at folk som har kjøpt polkadottgulv, ikke har råd til noe mer den sommeren. Til orientering kan det være like greit å flytte inn et annet sted. God sommer!

Fornøyd nå Kathrine?

21 kommentarer:

kaimai sa...

Jeg er uansett hva Kathrine måtte mene, veldig fornøyd! ;)

Fornøyelig lesning!!!

Riktig god helg! Gleder meg allerede til neste innlegg!

Klem

RoseSommer sa...

Nå fikk jeg energi til å gå ut og VIRKELIG rydde og ordne i hagen.....Eller gjøre ferdig den sudokuen som ligger på terrassen....
Emmeline, idag har JEG en morsom historie på min blogg. Har du tid så er jeg sikker på at du vil le!

Balke gård sa...

Hehe, det er bare så utrolig herlig lesning, takk for at du blogger!!!! Klem, Marianne

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Jeg leste denne i Boligpluss på fredag..Lo høyt! Og anbefalte min samboer å lese Emmelines skriblerier på det sterkeste..Han rynker på nesa og sier, hvorfor det? Fordi hun skriver såååå bra! sier jeg. Men jeg tror man må være av det kvinnelige kjønn for å forstå hva Emmeline virkelig mener!
Han har ennå ikke lest det, og jeg er egentlig glad for å få ha Emmeline "for meg selv" :D

atinybitofheaven sa...

Herlig:) Flinkesen!!

Fikk en telefon av farmor(??) idag- hun ringer meg faktisk for første gang siden jeg flyttet til Wien ( er dyrt å ringe til utlandet må vite) ene og alene for å fortelle meg om denne "knakanes" gode og morsomme bloggen hun hadde funnet på "internettet"
- og bloggen var selvfølgelig ingen andres enn søte Emmelines.. :):) Må si meg enig med min nymotens farmor- knakanes god og morsom er den(dog ikke ny for meg)

God helg! Klemmer fra Wien

Anonym sa...

Ha, ha ler så jeg griner,
- du bekreftet bare det jeg syns fra før: Dette kan du!
Riktig god helg m/ el. uten polkadott-gulv!,
klem Hege.

Hilde Heimdal sa...

Ååå så gøøy, visste ikke det jeg gratuuuuulerer så mye Emmeline :o) !!

Kari sa...

Jeg er en stor fan av siden din og det er ikke få gangner jeg blir sittende å humre for meg selv. Like så ofte ender det med gabskratting, men da må jeg trå til med høytlesning.

Du er en herlig person og kan virkelig få satt ord på det noen av oss damer sliter med. Vrange husbonder osv...

Det er bare en ting jeg er litt usikker på. Jeg aner jo ikke hva slags kontrakt du har med BoligPlus. Jeg tror jeg ville hørt med dem først om det var greit at du la ut teksten på bloggen. Får du lønn for det du skriver, tilhører på en måte teksten dem. Har 20 år i mediabransjen bak meg, så jeg muligens litt føre var og er noe miljøskadd. Det siste jeg vil er å kritisere deg, men jeg vil bare komme med et råd slik at du kan sjekke at det ikke er noen interessekonflikter.

Ønsker deg flott dag og helg!

Kari :-)

Emmeline sa...

Hei Kari:)

Jeg får jo selvfølgelig lønn for jobben i Boligpluss, men så lenge de publiserer først så kan jeg publisere etterpå. Det er jo jeg som er forfatteren. Jeg kan jo ikke gi fra meg retten til å trykke mine egne essay -- det får være måte på!!!

Anonym sa...

Du har alt for lite spalteplass i Boligpluss for dette ble jo kjempebra med bilder og greier. Men - det er veldig bra det du skriver aldså ; )
Her regner det i dag så nå skal jeg snart hjem og rydde og blogge noen bilder - vært dårlig med det hos meg i det siste. Ha en riktig fin helg. Britt Eva.

Eva Mari sa...

Så bra skrevet! Tusen takk for titten!
*Knegger fortsatt*

Klem fra Eva Mari :)

Lisbeth sa...

Altså Emmeline, jeg forstår godt de mus...:-)
Hos dig er det dejligt og fredeligt det meste af året.
Mus er ligeglad med svømmepøl og de hader larmen fra helikoptere.
Nej disse mus ved hvad luksus er, nemlig Emmelinehytten...:-o)
Og herlig at læse artikkelen i Boligplus her på bloggen for os der ikke bor i Norge.
Vi trænger også til en god latter.

God weekend fra Lisbeth

Anonym sa...

Innleggene dine både her og i boligpluss er bare utrolige,flotte bilder også. God helg. :)Klem.

Ruths datter sa...

Uffda. Mus er noe dritt og her rett i polkadotten.Vi har ikke hatt denne gjesten på vår hytte. kan anbefale en sånn dings du setter batteri i som lager en ulyd som bare dyr hører. Tror det virker. Billig forsikring.
Klem

Kari sa...

Jeg var litt engstelig for å gå inn på bloggen her nå, visste ikke helt hvordan mitt innlegg ble mottatt. Heldigvis så hadde jeg gruet jeg meg uten grunn, og de fleste forstod nok at jeg ikke ville Emilie noe vondt. Nå ble jeg lettet og kan nyte fredagskvelden videre. Antagelig blir det i sofaen hvor jeg skal å lade opp til maratonsendning imorgen med kronprissebryllupet i Sverige.

Ønsker dere alle en flott helg!

Kari :-)

Kari :-)

Sjuskeline sa...

Hmmmmmmm...... Skal ikke hyttelivet være litt annerledes enn hjemmelivet? Hvis man har polkadotter og designstæsj heme, kunne det da ikke vært greit å ha korssting og furugulv fra 50-tallet på hytten? Spør bare av interesse, siden jeg selv har anskaffet meg hytte.

Er fryktelig spent på om Sjuskeline kommer til å overta hele butikken der også, eller om det blir mer orden i sysakene der.....:-/

Flott innlegg forresten!

ninaslykkeliten sa...

Det er en flott innlegg. Jeg smiler over hele ansiktet.
Har en flott helg ....... uten musebaesh i hytta.

Katrine sa...

Jeg digge digge digge digger deg! fordi du er så kjekk og snill og grei.. OG veldig flink, morsom og sjarmerende! :) Elsker ordleken din, og din kunst til å sette sammen setninger.. Du skriver slik at vi alle kjenner oss igjen, kan humre og nyte en snutt med godt lesestoff. Jeg følger deg både her og i Boligpluss (som er et knakanes bra magasin!) Stå på videre, jeg er fan

Anonym sa...

Hi there!
I luv ur luvly blog!
Where can i get this pink container with the "popcorn"? print!?
I´ve seen it twize today on 2 nordisch blogs =)

So, thank u and best regards from Germany!
(i invite u to check out my blog)

anne sa...

JEG HAR BLADET OG MÅ BARE SI AT DU ER EN FLOTT SKRIBENNT :O)

pS er det noen som har peiling på denne tapeten på utsiden av boligpluss - nyyydlig

anne

Unknown sa...


彰化縣徵信社公司
南投徵信社公司
南投市徵信社公司
南投縣徵信社公司
雲林徵信社公司
雲林市徵信社公司
雲林縣徵信社公司
嘉義徵信社公司
嘉義市徵信社公司
嘉義縣徵信社公司
台南徵信社公司
台南市徵信社公司
台南縣徵信社公司
高雄徵信社公司
高雄市徵信社公司
高雄縣徵信社公司
屏東徵信社公司
屏東市徵信社公司
屏東縣徵信社公司
宜蘭徵信社公司
宜蘭市徵信社公司
宜蘭縣徵信社公司
花蓮徵信社公司
花蓮市徵信社公司
花蓮縣徵信社公司
台東徵信社公司

Related Posts with Thumbnails