tirsdag 8. juni 2010

Lokkemann


Emmeline: Kunne du tenke deg å henge opp denne hyllen for meg? 
Emmelinemannen: Ja, det kan jeg godt, men da kan du være med meg ut i hagen først.
Emmeline: Hvorfor det? 
Emmelinemannen: Fordi du har godt av det. 
Emmeline ser på Emmelinemannen i speilet, og deretter på seg selv. En sjokolademann og en kritthvit spøkelseskladd. Går derfor lydig ut i hagen, klipper tre små greiner og luker tre ugress-ting. Så går vi inn igjen.


Emmeline: Skulle ikke du henge opp den hyllen? 
Emmelinemannen: Hmmm, jeg tror jeg venter til ungene har lagt seg.
Emmeline roper til barna at ALLE MÅ LEGGE SEG. Ungene roper tilbake at de ikke vil legge seg klokken halv ni -og her sitter jeg fremdeles. *Med barn som ikke legger seg. *Uten et eneste blogginnlegg.
*Med umontert hylle og en sjokoladebrun lokkemann i sofaen -og lånebilder fra klikk.no *Sukk! *Over og ut!



24 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Gi og få..
det vert vel ei rå..
Lev så vel! ;-)

Fjordheim sa...

Jaja, slik kan det gå. Kanskje han har lese ditt forrige innlegg om at du skal forandre på dekoreringen hans når han reiser bort.
Lykke til, både med malingen, dekoreringen og hylla :)

Jannicke sa...

...hehe, kvinnelist Emmeline, kvinnelist... men jeg kjenner irrtajonen hele veien ned i gaten.
Lykke til med å klegge ut en siste god plan for å få hengt opp den hyllen :o) Klem J.

Livet på Bakkerud Gård sa...

Hihihi.... Det er ikke alltid disse sjokolade mennen holder det de lover;) Lykke til!!

Kirsi sa...

Hva med å henge opp hyllen selv Emmeline? Da slipper du å vente på leggetid og godgjøring, bare gjøre det liksom?
Jeg lurer så på den der gata på det hvite gulvet ditt. Hva skal det bli tro?
Ellers må jeg nok en gang si at du skriver knakende godt og underholdende! Ha en flott kveld med sjokolademann og hylle og forresten, kanskje de som ikke vil legge seg kan hjelpe deg med hyllen?

Hilde Heimdal sa...

Hehehehe ikke lett nei :)))))

Men ble jo blogginnlegg av det å da hehe !

Og med fiiine bilder :o)

Bustenellik sa...

Haha, godt å høre at det ikke bare er i Bustehjemmet at det pareres med et "hvis du gjør det" når noen blir bedt om en tjeneste :-)

Anonym sa...

Ja.. kjenner igjen den. Vi er nå litt utålmodige og når vi har fått en ide i hode. Jeg bruker ta frem alt for å henge opp selv og da blir mannen urolig og setter igang umiddelbart. Lykke til - fine bilder forresten. Ha ei fin uke.
Britt Eva

Anonym sa...

Jeg har lært meg at, vil jeg ha noe gjort,FORT,da gjør jeg det selv. Kjempeartig innlegg ble det ihvertfall. :))

Noatunfrua sa...

Hvor er logikken i å skru ETTER at barna har lagt seg? Er ikke det et bedre tidspunkt å oppholde seg i hagen sammen med ugress og andre buskvekster slik at det er stille i huset og ingen barn våkner...? hm..

Lykke til :)

Emmeline sa...

Hehehe:) Det er sånn lokkemenn jobber! De lokker og lurer og lenge før barna sover...sover de selv.

Lotta sa...

Ler meg skakk:)

Blått til lyst sa...

Og det feminine motstykket til lokkemann er......?
Jeg sier ikke mer. Vi har jo alle våre knep og metoder.
Om det ikke nytter, skru selv. Eller skru opp pynt og skap sammen med ett eller flere store barn - som sikkert kan kjøpes på relativt enkelt vis.
Jeg forresten også på hva den trehvite firkanten på gulvet skal brukes til. Modelltog-bane?
Spennende! :)

Linecas have sa...

Hage er medisin for sjelen. ut å luk mer=))
Hylla blir det vel ei råd med senere tenker jeg. Det dufter nydelig ute nå. Plukke litt hegg eller en løvetann kanskje? men sjokolademenner kan være veldig irriterende altså.Kjenner igjen den der gitt. ;-)

Linda sa...

Skal du få noe gjort, må du gjøre det selv! Bare å innse det, først som sist!

Blir spennende å lese hvordan det gikk med hyllen.

Line fra huset på landet sa...

Hmm..har han fått et aldri så lite markeringsbehov, Emmelinemannen, mon tro ?!

Ha en fin dag Emmeline..hylle eller ikke hylle:)
God klem fra Line

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hi hi... kender det godt.
Man skal lige tage dem på et bestemt tidspunkt:0))
Håber du snart får hylden op...
Knus Susi

MammaMy sa...

Oj, der lurte han deg jammen... ;)

Nina B. sa...

haha....man må gi for å få ja...han har begynt å skjønne det virker det som? Lykke til, håper han holdt ordet sitt ;) Nina

Bibbi sa...

Luremannen ville jeg kalt ham, og er det en ting vi snille piker lærte på 80-tallet var det at det å lure noen IKKE er pent!

En annen ting jeg lærte på 80-tallet var at Kiss er bedre enn Whitney. Og det står jeg fast ved. Men jeg beklager virkelig at du fikk så trist en opplevelse på konserten hennes at 80-tallet gikk i knas - for hvis du hadde vært med meg på Kiss i Trondheim i går ville du sette at 80-tallet i høyeste grad lever! Og at en god pyro-tekniker kan utrette mirakler, for ikke å snakke om konfetti! Les mer her hvis du vil få igjen troen: http://bibbipussel.wordpress.com/2010/06/09/wanna-rock%C2%B4n-roll-all-night/

Fossestua sa...

Hi hi, du skriver så godt. Så nå har du forlenget livet mitt, siden eg god latter forlenger livet :))
Men løsningen kjære deg, er å få sin egen verktøykiste :)
Klem fra Lise

Berit på Bønes sa...

Ja, ja, Emmeline. Jeg har nettopp vist min mann den utelampen som vi kjøpte tidlig i høst. Den har stått på vaskerommet "ever since". Det må være noe med det mannegenet. I samme gruppe som fotball-/spytte-genet. Alle fotballspillende hankjønn spytter. Nå reiser jeg på dame-/sy-vin-/hyttetur til Filefjell i helgen. K A N S K J E lampen er på plass utenfor til søndagens hjemkomst? Ikke det at vi trenger den akkurat nå, men...... Lever i håpet! Ha en fin helg med både bruning og hylleoppheng. Sol ute, sol inne!

anjamollerandersen sa...

"En sjokoladebrun lokkemann" haha jeg ler:D

Du er så bra til å skrive!!!

Når mannen "ikke har tid" til å hjelpe meg med slikt, sier jeg bare at da gjør jeg det selv, henter drillen, og lager litt "oi" og "ups" lyder.. da kommer han som regel raskt til unnsetning;)

Valkyrien sa...

Hei:-))
Jeg elsker vittigheten i innleggene dine! Sikkert fler enn meg som ønsker å være flue på veggen i Emmelinehuset! Fortsett med minimalismen du, den er god å hvile øyet på:-)
Mette

Related Posts with Thumbnails