torsdag 10. juni 2010

Litt mer trendy hyllepynt!


I går var det premiere for min nye hylle, og den pyntet jeg med sølv fra ende til annen. Det var ikke noen varig løsning. I følge Den gode feen er ikke sølvlysestaker på vei ut, hå neida-du de forsvant for lenge siden. Nå er det fargerike lysestaker og vaser som gjelder. Derfor måtte jeg jo ta bort sølvtingene mine fra i går, og kun tre lysestaker fikk bli stående-av den enkle grunn at Emmeline har kjøpt seg et nytt speil i dag.


Speilet er i sølv ( *oh no--det er jo ut for lenge siden) men det er veldig fint. Derfor forbarmet jeg meg over det, og tok det med hjem fra Ikea. Det skulle man jo ikke ha gjort, da Emmelinemannen umiddelbart begynte å se på speilet med DET ONDE ØYET! 


Aldri har vel et speil fått en kaldere skulder enn vårt nye speil. Til og med ungene har forsøkt å hjelpe Emmeline med å henge det opp, men her i gården stryker alle på skru-eksamen. Dermed er speilet fremdeles et gulvspeil, som speiler den fine umalte stien på gulvet:) Så får vi håpe at Emmelinemannen er i bedre humør i morgen, sånn at speilet kanskje kan få komme til sin rett på veggen. 


Som du ser av bilene er hyllepynten litt mer trendy i dag. Syrinene matcher den lille Babuskafamilien helt perfekt, de er rett og slett innkjøpt for anledningen. Babuska er jo også yesterdays news,( *herligheten-dette er nesten skandaløst) men de som kjenner Emmeline vet jo at fargematching skaper lykke, ergo fikk denne familien være med hjem fra Kremmerhuset. At spisestuen skal bli lyseblå og hvit er en uvesentlig detalj som Emmeline ikke bryr seg om når hun er i det lilla humøret!



Noen har kanskje sett at Emmeline gir bloggeråd hos Boligpluss i dag? I vinter, da det var veldig kaldt, gikk Emmeline rundt med en slags Baker Harepus-hatt, for å holde varmen. Emmelines gode venninne: Mona Bellona ville gjerne ha oppskriften og det fikk hun. Sent en kveld skrev hun til Emmeline på Facebook at luen var ferdig strikket. Hun ville at Emmeline skulle ta et selvportrett med Baker Harepus-hatten, samtidig som hun la ut et bilde av sin egen hatt. Så lo de to damene vel og lenge over selvportrettene -og Emmeline glemte hele bildet. Helt til i dag. Da er det SINNSYKE bildet altså kommet med i reportasjen med følgende tekst: 


- Mitt råd er å jobbe grundig med layouten på bloggen. Finn bilder, lenker og bygg en bloggroll som speiler din stil. Man trenger ikke ha speilreflekskamera, et godt kompaktkamera holder i massevis, sier Emmeline. I den forbindelse vil jeg gjerne få gi et ekstra råd: Hvis du har latterlige bilder liggende av deg selv på facebook kan det være lurt å slette dem;) Ha en fin fin kveld videre! TUDELU!!! 





36 kommentarer:

Den gode feen sa...

He he he, eg visste det! At nå fekk eg tilbake gode gamle Emmeline med mine betrakningar av kva som er inne og ute. He he, så kjekt. Og så håpar eg sjølvsagt at folk les mellom linjene her og skjønar at me kjenner kvarandre godt, og at me ikkje er frekke med kvarandre. Når det er sagt, så var jo dagens hyllepynt ti tusen gonger finare enn gårsdagens. Gårsdagens var nydeleg fin, men dagens er fresh og sprek. Babuskaene er ikkje umoderandes...enno :) Og så må eg jo understreke at mine betraktningar i går ikkje gjaldt kva som er stygt og fint, men kva som er inne og ute. Eg sende porselenshunden min, så kan han halde babuskaene med selskap ;)

Diger klem vakre du :)

Fargeheimen sa...

Så flott den hylla vart med lilla pynt.
Misunner deg som har av den mørkelilla syrinen. Sånn vil eg også ha.

Godt Den gode feen kan oppdatere deg på kva som er inn å ut, godt å ha så gode venner. :P

Ha ei fin helg. :)

Fargeheimen sa...

Bare sånn at teksten min ikkje vert misforstått:
Eg leser Den gode feen sin blogg, så eg veit at de er venninner. :)

Og eg kjenner Feen frå HB.

Emmeline sa...

Nei men hei Feen er det du som er her i dag igjen? Du vet hvilke knapper du skal trykke på...

*eller ka for nokre knappar so da heite i Feverda:)

Hvis noen ønsker å klage på det med sølvet, så henviser jeg bare videre til deg....Så kan du ta i mot alle trend-klagene;)

Stygt-fint-inn-ut eller ei....Den porselenshunden din kommer til å leve et MEGET usikkert liv helt på kanten av hyllestupet her hos meg. For DER går Emmeline sin grense for hva hun kan elske!!

-og i skrivende stund er altså Emmeline blitt voldsomt opphovnet i fjeset trolig grunnet syrin-allergi eller noe deromkring. Så lenge var jeg altså i det lilla paradiset;)

Diger klem tilbake!

Emmeline sa...

Hei Fargeheimen.
Tusen takk for knallkos hilsen, og takk og lov for at folk skjønner at det ikke akkurat er den mest seriøse trend-krigen som nå er i gang....

Den mørkelilla syrinen er veldig fin, og vokser så pent nedi en hage nede med butikken....og siden de hadde så mye syns jeg de kunne dele litt med meg!!!!

Fargeheimen sa...

Ja du veit, ein skal dele med dei som ikkje har ( da seier eg i allefall til ungene heile tida ). Så har ikkje du fin mørk lilla syrin i hagen så bør dei vel strengt tatt dele med deg ja. :D

Moccashusblogg sa...

Hej. Fine bilder du har lagt ut og takk for tipset =) Likte så godt slik du hadde pynta hyllene. Klem fra MOnica

Tamsin sa...

Jeg oppdaget bloggen din for noen dager siden, og måtte bare legge igjen en liten hilsen for å at jeg storkoser meg her hos deg!

Og dessuten trenger vi vel ikke å ta det så tungt om noe er ut, så lenge vi selv synes at det er fint?

Emmeline sa...

Hei Tamsin;)

Tusen takk for kjempehyggelig hilsen...er så enig. Det med ut og in betyr jo egentlig ikke noe i det hele tatt, det er hva hver og en av oss føler som er viktig;)

Må likevel tulle litt med Den Gode Feen som driver med trendspotting all over...Hun har godt av litt tull!

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Fine bilder av den nyoppskrudde hylla di, C!! Det kommer vel ikke som noe sjokk at jeg likte gårsdagens hyllepynt mye bedre - Feens trendspotting til tross *smiler* De lilla babuskaene passer best på et barnerom, spør du meg ... Men det var jo ingen som spurte meg;)

Ha en super HELG!!!

Stor klem
Anette:)

Emmeline sa...

Hahaha:)

*ler godt av Annette! Ja jeg hadde nok blitt veldig overrasket om du hadde kjøpt deg Babuska som du satte opp på en hylle!!!!

Men LIVE så ser faktisk Babuskapynten bedre ut enn det sølvkaoset....Må nok pusse det sølvet om det skal funke!!

Den gode feen sa...

He he he, eg ler og ler av dette kommentarfeltet. Me får da ikkje meir løye enn me lagar sjøl :) God natt nå, jenter :) Blir jo sliten av denne trendspottingen...

Emmeline sa...

Ja jeg regner jo med at du følger opp med et trendspottingsinnlegg i morgen Du gode fe???? Det trengs kjenner jeg!

ANETTESHUS.COM sa...

Nei, en babuska finner du neppe til pynt hos meg *smiler* I lekekassa kanskje, men ikke på hylla;) Men de lilla syrinene dine var helt nyyydelige, Cecilie!! De tar jeg gjerne;)

Det blir SÅ flott i spisestuen deres nå forresten!! Lyst og lekkert! Så flinke dere har vært!!

Klem igjen:)

Frk Nøysom sa...

Ler godt av "hot or not" diskusjonene! :-) Synes det var lekkert uansett med sølvstakene i går, og flott med syrinene i dag. Liker lilla, hvitt og sølv sammen, jeg...

Helt enig at det må være sølv i rommet for å komplementere speilet. Ligner forresten veldig på et speil jeg kjøpte på Ikea for ca 10 år siden, digert og med gullramme (som i alle fall er helt ut!!). Jeg måtte ha et stort speil til å ha over peisen, og det passet. Det passer fremdeles, og har ingen planer om å bytte det ut. Vi hang det opp med messing "kjettinger" (fra jernvarehandelen), på kroker skrudd fast i taklisten. Blir det skjevt, er det bare å flytte kjettingen et hakk opp eller ned :-)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Babuskadukkene var NYDELIGE! Slike ønsker jeg meg. Kremmerhuset kan vente seg besøk av meg i morgen. ;)

Beth sa...

Hylla di ble kjempekoselig og sommerlig med litt farger...
Uff, at disse mannebeina skal være så vanskelige av og til?
Kanskje det er fordi de vet vi er avhengige av deres hjelp..., søren at vi som oftest er det!

Klem Beth...

His and Hers Kitchen sa...

Hmmmmm... Forvirringen er stor her over dammen. Når havnet sølv av ymse slag på utlista? Jeg trodde greia var at man kunne dekorere med hva man ville - kreere egen stil, eller så ender man da som de tidligere omtalte svenske bloggerne gjør man ikke - med hjem som ser usedvanlig like ut?! ;o)
Her i Uniten, særlig i den sørlige delen, snakker vi om Vintage still og her er sølv - særlig gammelt sølv - zink og plett, fremdeles veldig inn. It is so European! He he he :-D

Grattis med den minimale hylle, som ser like lekker ut med sølv som med lilla :)

wenche ringen sa...

Hylle pynte forsøk nr to ble vakkert ! Intet mindre. Deilig og sommerfriskt lissom....

sylvia sa...

hei på deg Emmeline.
hehehehe..nydelig hylle du har fått deg,å vakkert å helt i tiden pyntet..ler..
å jeg håper virkelig at mannen er i skru humør,for så nydelig et speil du har kjøpt deg,
ønsker deg og dine en flott fredag.
klem fra sylvia

Tante sa...

Så flinke interiørinteresserte er til å snappe om tender tar det jo ikke lang tid før det beveger seg fra innovsjonsstadiet til yesterdays news. Selv holder jeg en knapp på babuskaene framfor øreten sølvlysestaker.

ANETTESHUS.COM sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
ANETTESHUS.COM sa...

Hei, meg igjen *smiler* Huff, håper du ikke misforsto meg i går?! Du må ikke tro jeg misliker lilla babuskaer?! Jeg synes de er FINE ... men jeg ble nok bare bitte litt "skuffet" da jeg så den smilende babuskaen på hyllen din, ettersom jeg likte den forrige hyllepynten din med lysestakene så INNMARI godt *ler* Men bevares; hadde jeg vært velsignet med en datter hadde sikkert Anettes hus vært FULLT av både lilla og rosa babuskaer!! Med to gutter i huset blir det liksom ikke det samme; Spiderman og Batman får i alle fall ikke hedersplassen på hyllen i stua;)

Anette

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ja nå blomstrer syrinene endelig i hagen min også. Herlig hyllepynt.

Men skjekk ut hva som dukket opp på facebooksiden min i dag.

http://www.facebook.com/RoRoMercer

Veldig kjent ansikt men med bare så feil navn da;)

Ha en herlig helg snuppa.
Klem:)

Anonym sa...

Jeg ler meg i hjel av det vittige baker Harepusbildet ditt. Kanskje jeg kan finne frem noen gamle bilder av deg som jeg kan selge til Boligpluss eller se og hør, nå som du har blitt kjendis!
Hyllen var flott og lilla syriner er nydelig og lukter fantastisk. Vårt tidligere så flotte syrintre er det bare en stubbe igjen av etter at vi måtte ha en kran forbi, da vi fikk nytt strøminntak i fjor - triste greier!
Hilsen Mona Bellona

ANETTESHUS.COM sa...

GODT;)

BoligPluss sa...

Emmeline, du er da så søt på det bildet! Du er altfor snill, det er det som er saken. Vi forsyner oss av facebookbildene dine når vi får lov vi, vet du! ;)

Heidi Fra Bodø sa...

Hei Emmeline!!!
syntes det er så herlig at flere har sånne menn, som tar "inniativ" til å hjelpe med oppussing, å lager lekkre striper på gulvet!, og som er knakkende god til å ikke ville henge opp bilder og hyller:D
min mann må være en slektning av din :D jeg har heldigvis en snill nabomann som skjønner dette med nye hyller, som hjelper meg mot nybakte brød!! :D

LYKKE!!

hilsen fra Bodø

M sa...

Gu kor tidig du va i den luen!!!
Hihi!!!!!
Jeg leser bloggen din i smug på jobb...og følger deg i Boligpluss.
Du er flink!!!!!
Kos deg!
Klem, M

M sa...

Ps...visste ikke at det var på tide å hive ut lysestakene.....men eg e så forelska....at det gjør ingenting om jeg drukner i dem akkurat nå!
Ds!

Irene sa...

Akk som jeg kjenner meg igjen!Når jeg ber om hjelp til å henge opp bilder her hjemme skjer alltid følgende :med sukk og stønn klasker gubben bildet i veggen og flytter det rundt i en rasende fart mens han avslutter med et brøl : kan du bestemme deg hvor det skal henge snart, jeg kan ikke stå her hele dagen!!!!!
Ha en flott helg og lykke til med opphenging av nytt speil!
Klem fra Irene

Tovepia sa...

Hei på deg, liker dine trivelige innlegg i BoligPluss; du skriver godt både her og der;)

Nydelige farger her både på blomster og pynt! Håper Emmelinemannen spiller på lag imorgen:O)

Ønsker deg ei riktig god helg!!

Line fra huset på landet sa...

Dette var jo skikkelig kult. Men jeg innrømmer gjerne at hyllen med sølvlysestaker og blomstene var finere synes jeg. Og jeg bryr meg nok ikke det dugg om hva som er inn eller ut. Hehehe.

Men guri..jammen er det bra ikke alle har eksakt samme smak. Det er jo nok av lik smak rundt om. Det er jo en grunn til at nesten alle interiørbutikker har det samme utvalget..det selger. Rett og slett:))

God helg, Emmeline. Fint innlegg i siste Bolig Pluss forresten. Jeg har hytte med norske mus:o)..irriterende!!
Klem fra Line

Anne på landet sa...

Hva heter den superfine hvitfargen du har malt på veggen :-)

Emmeline sa...

Hei Anne på Landet:)

Fargen er HVIT! Punktum finale. Bare helt hvit...

Unknown sa...

Synes luen din og bildet var fint jeg! Strikket meg nemlig samme hue i vinter jeg og (er fra Bergen - til og med fra Landås :o)). Prøvde med mange huer, men dette var den eneste jeg følte meg vel i - er i utgangspunktet ikke noe hue-jente.....

Related Posts with Thumbnails